duminică, 7 martie 2010

Trist, dar adevărat : Trăim in România...

Salutări tuturor. Am ignorat blogul acesta de aproape un an, însă v-am "încântat" pe celălalt destul de frecvent încât să vă plictisiţi de mine. Desigur, am un motiv bine întemeiat pentru care revin aici cu o postare.
Soarta, ca să spun aşa, mi-a arătat cât de ipocriţi pot fi cei din jurul nostru. De la profesorii care ne predau, mai mult sau mai puţin îndreptăţiţi, materiile lipsite de orice logică din şcoală, până la ultima vânzătoare plictisită de la un magazin uitat de lume.
A, ce mă face să spun asta? Păi e simplu. Nu zic, sunt eu "mică", dar am demnitatea mea, la fel ca oricare om la o vârstă apropiată de a mea. Şi datorită acestui fapt atât de jignitor pentru unii, am decis să nu mai tac. Nu mi se pare normal să intru într-un magazin x (luaţi asta ca şi în opera lui Caragiale, "urbea x", poate fi oricare din ţara noastră) şi să fiu tratată de parcă aş fi ultimul om, net inferior până şi femeii de serviciu a acelei instituţii, doar pentru că am 17 ani şi mai puţină şcoală! Mai puţină şcoală, desigur, pentru că nu fac 2 ani într-unul singur, nu mi-a permis timpul să fac mai multă până la această vârstă. De ce să fie acesta un criteriu de discriminare, oameni buni? Ne luăm după vârstă? După aspect? Dupa studii? Unde mai e egalitatea atât de menţionată în (ceea ce se vrea a fi) democraţia zilelor noastre?
În momentul în care o domnişoară care lucra într-un supermarket m-a abordat destul de dur pentru a mă lăsa şocată, am încercat să îmi revin, protestând destul de urât, recunosc. Mă luase cu "Pot să ştiu de ce nu m-ai chemat pe mine să îţi deschid vitrina?!" pe un ton mai mult decât nepoliticos. Ori minunata vitrină cu uşile de sticlă era închisă printr-un "mecanism" destul de antic: cu o hârtie, chipurile încuietoarea era stricată! Aşadar, ca orice om întreg la cap, am scos hârtia şi, "Sesam!", mi s-au deschis uşile. Pentru ce să mai chem pe cineva care ar trebui să aibe cheia să vină să îmi deschidă?! Bineînţeles că i-am dat replica don'şoarei care a rămas, evident, cu gura căscată, căci nu se aştepta ca cineva de "teapa" mea să îi răspundă. Ei hai! Ca să nu mai menţionez că am intrat în următorul magazin şi am aşteptat circa 15-20 de minute să fiu servită de o stimabilă doamnă, în timp ce dânsa era preocupată pe cine să mai servească înaintea mea, oameni veniţi, desigur, după mine. Dar pe cuvânt că nu am mai avut puterea să ripostez, eram deja suficient de scârbită!
Sunt două dintre multele exemple asemănătoare care se petrec în jurul nostru, iar noi stăm cu mâinile în sân, aşteptând să se rezolve de la sine. Fapt care nu se va întâmpla cu siguranţă!
Dar în momentul în care profesori agramaţi sunt puşi la catedră doar pentru a le preda elevilor din cărţi la o materie fantomă ce să mai ceri? Respect? Da' de unde! Ei ne cer nouă respect, ca şi în cazul menţionat, în care incompetenţii, numiţi simbolic profesori, ne cer nouă, celor de pe băncile şcolilor, să le învăţăm lor lecţiile, când ei habar nu au ce materie predau, nefiind în stare să lege două propoziţii decât cu un manual în faţă.
Să fie clar, nu mă refer la toţi profesorii! Port un mare respect celor care îşi cunosc foarte bine materia şi sunt în stare să îşi susţină lecţia de la cap la coadă fără auxiliare! Iar pe lângă acest fapt demn de respect, îşi mai şi amărăsc existenţa împărtăşindu-şi cunoştiinţele elevilor dintr-o şcoală sau un liceu românesc, unde prostia, nesimţirea şi huliganismele sunt la ele acasă, pentru o leafă jignitoare (în cele mai multe cazuri, aşa este). Spun asta pentru că am ajuns să văd şi profesoare ieşind cu ochii în lacrimi de la o oră din cauza celor întâmplate sau auzite în acea sală de clasă! Cum este posibil aşa ceva?!?
Da, recunosc, zilele astea am realizat că îmi este pur şi simplu ruşine că trăiesc într-o asemenea comunitate! Mi-e mie ruşine de faptele semenilor mei, deşi ei nu au nici cea mai mică mustrare de conştiinţă!
Nu cred că mai are rost să spun ceva, ştim cu toţii prea bine în ce ţară trăim, în ce sistem infect suntem împinşi, de-a dreptul, şi cât de puţini vor scăpa cu conştiinţa şi reputaţia nepătate!

7 comentarii:

  1. Da! Ai absoluta dreptate. Multe persoane te trateaza cu dosul doar pentru ca esti mai mic. Si eu am patit de multe ori chestii de genul si majoritatea datilor, jignirile veneau din partea unor persoane care habar n'aveau pe ce lume traiesc.
    Dar, sa nu uitam, traim in Romania!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu tot ce ai spus,cam asa e la magazinul scolii,ca despre ala e vorba.mi s-a intamplat si mie.Si nu poti spune ca sunt eu mic,ca sa nu pot fi observat de acea vanzatoare.
    Dar nah,asta e Romania!Oricum frumos articol :p

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt foarte de acord cu tot ce ai spus in acest articol,nu mi s-a intamplat o data sa nu fiu bagata in seama de asa-zisele "vanzatoare",a caror meserie este sa trateze cat mai bine clientul si sa ofere ceea ce doreste respectivul client.De fiecare data cand stau la coada (ca un om civilizat ce sunt)la un magazin oarecum cunoscut in mica noastra "comuna" vanzatoarea,se face ca nu ma vede,servindu-l pe omul de langa mine.Chiar nu inteleg de ce,oare banii lor sunt mai buni decat ai nostrii? Si inca ceva,de multe ori,se intampla ca noi sa fim clienti mai fideli decat oamenii "mari" care stau langa noi si au parte de toate privilegiile.Alin,nu neaparat de magazinul scolii este vorba aici,este vorba de tara in care traim si in care,daca nu esti in varsta,oamenii te iau de prost.Sti,de multe ori se intampla ca noi sa avem mai multa disciplina si educatie decat acele vanzatoare care ne "ocolesc" cu tot felul de pretexte dar,din pacate,traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul! Diana

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu, Alin, nu despre magazinul acela e vorba concret în postare. Oricum, am spus magazinul x, aproximativ peste tot e aşa... Am ajuns să fiu plăcut surprinsă când merg într-un alt oraş, într-un magazin mare, mall de exemplu, cât de civilizaţi pot fi acei vânzători. Desigur, nu generalizez... Orice pădure are uscăciunile ei.

    RăspundețiȘtergere
  5. ai dreptate,dar in strainatate e si mai tare,am avut ocazia si in Germania sa merg si in Italia,am ramas surprins,mai ales dupa probleme care au fost cu tiganii,tot m-au respectat...de aceea cu parere de rau o spun:"vreau sa scap de Romania" sa plec de aici...sper sa reusesc la vara sau peste 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mă întreb de ce se mai miră "stimabilii" de ce majoritatea tinerilor alege să părăsească ţara...

    RăspundețiȘtergere
  7. In Romania,mereu problema este aruncata in ograda vecinului.Am vazut cazuri la tv,cand un reprezentant al Ministerului X,spunea ca ei vara au grija de drum,dar iarna,aceste sarcini nu sunt ale lor,si tot asa,nimeni nu are nimic de facut,dar salariile ajung la 20000 de euro...penibil!

    RăspundețiȘtergere